VI GARANTERAR ATT DU BLIR NÖJD, ANNARS FÅR DU PENGARNA TILLBAKA

Vi är så säkra på att du kommer att bli nöjd med dina ACUVUE® kontaktlinser att vi erbjuder en nöjdhetsgaranti! Om du inte är 100 % nöjd med dina linser, får du pengarna tillbaka.

SÅ HÄR ANSÖKER DU OM ATT FÅ PENGARNA TILLBAKA

Innan du skickar in en återbetalningsansökan måste du besöka din optiker för att diskutera varför du inte är nöjd med kontaktlinserna, eftersom det kan bero på din ögonhälsa eller din syn.

Om du efter att du har talat med din optiker fortfarande vill få pengarna tillbaka, kommer optikern att behöva styrka din återbetalningsansökan med stämpel, datum och namnteckning i den anvisade rutan på formuläret.

Skicka den ifyllda återbetalningsansökan till adressen som står på formuläret, tillsammans med ditt kvitto och eventuella oanvända kontaktlinser som är kvar i förpackningen, enligt beskrivningen nedan under villkor och bestämmelser.

Din återbetalning kommer med posten. Det kan ta 4-6 veckor. För fullständig information, se de stegvisa instruktionerna samt avsnittet Villkor och bestämmelser nedan.

Villkor och bestämmelser:

  1. Denna Nöjdhetsgaranti gäller endast för ACUVUE® kontaktlinser som har köpts i Sverige.
  2. Endast ett återbetalningsanspråk per person. Gäller endast för personer som är över 18 år och bosatta i Sverige. Återbetalningsanspråk från grupper eller organisationer är inte tillåtna. Endast återbetalningsanspråk som görs på ett officiellt ansökningsformulär kommer att accepteras. Instruktionerna i anspråksformuläret utgör en del av dessa villkor.
  3. Innan du skickar in ett återbetalningsanspråk behöver du först besöka din optiker för att diskutera dina problem med kontaktlinserna, då det kan vara relaterat till ögonhälsa eller syn. Om du efter detta fortfarande vill skicka in ett återbetalningsanspråk, så behöver din optiker validera ditt anspråk med sin stämpel, signatur och datum i rutan nedan.
  4. Alla återbetalningar är 100% av kostnaden för kontaktlinserna och fraktavgifter till AREL-DATA. Arvode för synundersökning, fraktavgifter vid linsköp eller andra tjänster är inte inkluderade i detta erbjudande och kommer inte återbetalas.
  5. Alla återbetalningar görs genom insättning på konto. Beräkna minst 30 dagars expeditionstid för återbetalning.
  6. Johnson & Johnson AB ansvarar inte för återbetalningsanspråk som kommit bort, försenats, eller skadats i posten. Återbetalningsanspråk med otillräckliga uppgifter eller som är ofullständiga, skadade, kopierade, oläsliga eller inte innehåller efterfrågat bevis och inköpt produkt, kommer att avslås och kommer ej att returneras. Bevis på expedition är inte bevis på leverans
  7. Alla återbetalningsanspråk måste åtföljas av originalkvitto på köpet av ACUVUE® kontaktlinser, som visar inköpspris och inköpsdatum. Kopiering, ändring, försäljning, handel eller inköp av anspråksformuläret eller inköpsbevis är förbjudet.
  8. Alla återbetalningsanspråk måste göras inom 6 månader från inköpsdatum, enligt villkor 10 nedan.
  9. Alla återbetalningsanspråk för ACUVUE® endagskontaktlinser måste åtföljas av minst 75 % av antalet inköpta kontaktlinser i oskadd originalförpackning. Alla återbetalningsanspråk för ACUVUE® flerdagarskontaktlinser måste åtföljas av minst 65% av antalet inköpta kontaktlinser i oskadd originalförpackning. 
  10. Återbetalningsanspråk kan göras för högst ett års förbrukning av kontaktlinser. Årsförbrukningsberäkningen baseras på av Johnson & Johnson rekommenderat bytesschema. 
  11. Återbetalningsanspråk kan endast behandlas efter det att du har informerat din optiker om att du inte är nöjd med linserna.
  12. Personuppgiftsansvarig är Johnson & Johnson AB. Dina personuppgifter kommer endast att användas för att administrera detta erbjudande och göra din återbetalning. Vi kommer att lämna dina personuppgifter till ARELDATA, som kommer att kontrollera återbetalningsberättigande och göra återbetalningen för oss. Du kan när som helst ta tillbaka samtycket genom att kontakta oss på [email protected]ta.se eller 08-470 24 00, men om du gör det kan vi inte göra återbetalningen.
  13. Du har juridiska rättigheter i förhållande till de inköpta kontaktlinserna, som att varorna måste vara som beskrivna, passande för ändamålen och av tillfredsställande kvalitet. Denna Nöjdhetsgaranti påverkar inte på något sätt dina juridiska rättigheter. Företag och personuppgiftsansvarig: Johnson & Johnson AB, Kolonnvägen 45, 170 67 Solna. E-post: [email protected].

BÖRJA MED KONTAKTLINSER

61